Oldalak

2023. szeptember 29., péntek

Ötlet női lelkinaphoz - Lisieux-i Szent Teréz

Október elsején lesz Lisieux-i Szent Teréz liturgikus emélknapja. Szeretettel osztok meg Veletek egy ötletet, amelyet Kis Szent Teréz egyik számomra igen kedves gondolata ihletett. Plébániánkon női lelkinapot szerveztünk, engem a lelkinap délutáni részének lebonyolításával bíztak meg. 



Ötlet női lelkinaphoz - Lisieux-i Szent Teréz


Íme a gondolat, amelyet a témához választottam: 

Jézus kegyes volt, és felfedte előttem ezt a titkot. 

A természet könyvét nyitotta fel szemem előtt s én megértettem, hogy minden virág szép, amelyet Ő teremtett, hogy a rózsa ragyogása és a liliom fehérsége nem nyomja el a pici ibolya illatát vagy a százszorszép elragadó egyszerűségét...

Megértettem, hogy ha minden kis virág rózsa szeretne lenni, a természet elveszítené tavaszi díszeit, a mezőket nem tarkítanák többé apró virágok…

Így van ez a lelkek világában is, amely Jézus kertje. (...)

A tökéletesség abban áll, hogy az ő akaratát tegyük, hogy azzá legyünk, aminek ő akar látni bennünket…”

Néhány beszélgetést indító gondolat:

Terézke megértette, hogy minden virág szép, amelyet Isten teremtett, a rózsa ragyogása és a liliom fehérsége nem nyomja el a pici ibolya illatát vagy a százszorszép egyszerűségét. Megértette azt is, hogy ha minden kis virág rózsa szeretne lenni, a természet elveszítené tavaszi díszeit. Így van ez a lelkek világában is, amely Jézus kertje. A tökéletesség abban áll, hogy Isten akaratát tegyük, hogy azzá legyünk, aminek Ő akar látni bennünket.

A világ azt sugallja, hogy öltsünk tucat-vonásokat magunkra. Akkor vagy érdekes, szép és jó, ha ilyen, vagy olyan vagy. 

Az igazi szépség az belülről jön! Egyrészt a szeretet, ami bennem van, mert a bennünk lévő szeretet a lélek szépsége. Másrészt, amikor harmóniában vagyok önmagammal. Akkor vagyok harmóniában önmagammal, amikor egységben vagyok az Úr Jézussal. Jézus ott szeretne lenni velünk mindenhol, nemcsak, amikor jó történik, akkor is, amikor nehéz, vagy amikor „nincs időm”.... Isten része akar lenni az én életemnek. Rajtam múlik, hogy befogadom-e az ő szeretetét, az ő kegyelmét. Ekkor van a helyén minden bennem és ez a békesség sugárzik kifelé. (Ez nem feltétlen jelenti azt, hogy minden rendben körülöttem...)

Az Úristen saját képmására teremtett, férfinak és nőnek teremtett. Vajon mit jelent számomra, hogy engem nőnek teremtett?

A szentírásból gyűjtöttem olyan igét, amikor Isten anyai szeretete mutatkozik meg, pld.:

De megfeledkezhet-e csecsemőjéről az asszony? És megtagadhatja-e szeretetét méhe szülöttétől? S még ha az megfeledkeznék is: én akkor sem feledkezem meg rólad.” /Iz 49,15/

Mert a fiút, akit az anyja vigasztal, úgy vigasztallak meg én is titeket” /Iz 66,13/) 

Nőnek lenni különleges dolog, a nő olyan, mint egy kályha, maga köré gyűjti a rábízottakat, odafordul, a nő kiszínezi, tartalommal tölti meg a dolgokat, „egy női kéz tette oda, stb..”

Vajon mik az én ajándékaim nőként? 

Mi az amit esetleg a lelkinap során felismertem?

Nőként, hogy tehetek Isten dicsőségére?


Ajándék ötlet: A lelkinap végén a résztvevő lányokat, hölgyeket, asszonyokat megajándékoztuk egy-egy kis cserepes virággal. Mindegyik virág más-más volt, utalva Kis Szent Teréz fenti gondolatára.


Ötlet női lelkinaphoz - Lisieux-i Szent Teréz

Ötlet női lelkinaphoz - Lisieux-i Szent Teréz


Sablon a kártyákhoz: