Oldalak

2019. április 13., szombat

Húsvéti ajtódísz


Készítettem egy húsvéti ajtódíszt, alapanyagául a barkát választottam. Nem csak azért, mert a barkaág a bárány, a hímes tojás és a fehér liliom mellett alapvető húsvéti szimbólum hazánkban, hanem azért is, mert a nagyhét kezdetére emlékeztet. 
 
Nagyhét keresztény hitünk legfontosabb időszaka: kezdődik a virágvasárnappal, amikor is Jézus bevonul Jeruzsálembe; nagycsütörtökön megalapítja az Oltáriszentséget, legnagyobb szeretete jeléül nekünk adja szent testét és vérét; nagypénteken önként odaadja az életét értünk; majd harmadnapra feltámad és megnyitja előttünk a Mennyország kapuját.

A barkaág eredete a virágvasárnap ünnepléséhez kapcsolódik. Jézus jeruzsálemi bevonulásakor az emberek a béke jelképét, pálmaágat tartottak a kezükben. Mivel hazánk éghajlati viszonyai nem engedik meg a pálma termesztését, ezért a pálmaágat a barkaággal helyettesítjük.

Húsvéti ajtódísz barkaágakból


Alapanyagok:
  • Két csokor barkaág
  • Drót, amivel megkötöm a szükséges helyeken
  • Fehér színű selyem vagy papír virág a díszítéshez (a fehér liliom a húsvét virága, de ha ez nincs, akkor másféle fehér virággal is helyettesíthetjük)
  • Fehér színű szalag a díszítéshez (én csipkeszalagot használtam)
  • Fehér színű zsineg az ajtódísz akasztójának
  • Ragasztópisztoly, olló
Elkészítés lépései:
Húsvéti ajtódísz elkészítésének lépései

 De jó volna
De jó volna jónak lenni,
Szüntelenül hitben élni,
Istent és egymást szeretni,
Rosszért is jóval fizetni!

Tudom ám, hogy gyenge vagyok!
Szívem mélyén jót akarok,
De ki segít engem ebben,
Hogy a sok jót végbevigyem?

Ugye, meghallgatod imám,
Szerető mennyei Atyám?
Lelked által segíts engem,
Hogy Jézust híven követhessem.
Ámen.


Áldott, szent húsvétot kívánok minden kedves Olvasómnak szeretettel! 💜