Oldalak

2019. június 7., péntek

Pünkösdi szélforgó

Pünkösd az Egyházunk születésnapja. Az Anyaszentegyház azóta van, hogy Jézus Krisztus elküldte Szentlelkét tanítványainak. A Szentlélek áldása élő ígéret minden mai keresztény számára, számunkra.

A Szentlélek egészen titokzatos valaki! A Lélek munkálkodik, erőt ad, vigasztal, az igazságra, üdvösségre vezet és segít minket, hogy megteremjük a Szentlélek gyümölcsét: a szeretetet és annak megnyilvánulásait, tetteit, feltételeit: az örömöt, a békességet, a türelmet, a kedvességet, a jóságot, a hűséget, a szelídséget és az önmegtartóztatást. (Gal. 5.22-23).

Az emberiség számára a szél mindig is hírnök volt, valamiféle változást hozott; olykor meleget, olykor fagyos időket, néha vihart. Jelképe lett a történelmi változásoknak is. De mindig titok volt, hogy a szél mit hoz magával.
A pünkösd arra emlékeztet minket, hogy nem csak történelmi szelek vannak, hanem van az égből fúvó szél is, Isten Szentlelkének eljövetele.
Kérjük Őt és engedjük neki, hogy kifújjon a szívünkből minden szeretetlenséget, önzést, haragot, félelmet és Őáltala szívünk teljen meg friss, tiszta levegővel és önzetlen, odaadó szeretettel. 🙏



Pünkösdi szélforgók

Alapanyagok egy darab szélforgóhoz:
  • 2 db színes hajtogatós papír (20X20 cm-eset használtam)
  • 1 db papírszívószál (könnyebb beleszúrni a gombostűt, mint a hurkapálcikába)
  • Papírragasztó, olló
  • Cellux a gombostű szúrós részének a szívószálhoz való ragasztásához, hogy játék közben majd ne okozzon sérülést (ezt a műveletet a kicsik felnőtt segítségével csinálják!)
  • 1 db gombostű, aminek gyöngy van a fején

Elkészítés lépései képekben:

A szélforgókhoz két darab 20x20 cm-es, különböző színű hajtogatós papírt használtam. Vonalzó segítségével átlót rajzoltam rájuk, majd azokat az egy harmadáig (kb. 9,3 cm-ig) bevágtam ollóval. Ezután minden második csücsköt behajtottam a papír közepéig, papírragasztóval odaragasztottam őket, hogy ne csússzon szét a két papír, majd a gombostűvel a szívószálhoz rögzítettem. Végül a képen látható módon óvatosan visszahajtottam a tű szárát a szívószálhoz simítva és leragasztottam cellux ragasztóval, hogy a későbbiekben ne szúrjon.

Pünkösdi szélforgó elkészítése képekben


Biztos vagyok benne, hogy a gyerekek az arcukon széles mosollyal fogják majd elkészíteni a vidám, színes szélforgókat! Örömteli munkát kívánok Mindenkinek szeretettel! 😊