Oldalak

2021. november 29., hétfő

Szent Miklós püspök csoki szobor

Hétvégén találtam Szent Miklós püspököt ábrázoló csokoládé mikulást az egyik üzletben. Nagyon megörültem, amikor megláttam őket a polcon, mert már régóta kerestem ilyet. Nemcsak a csomagolásuk szép, hanem a csoki minősége is jó. Találtam csokoládé angyal szobrocskákat is mellé, ők is belekerülnek majd a kifényezett cipőcskékbe. 😋

Szent Miklós püspök és angyalok - csoki szobrok 


Szent Miklós utódai


(Kurczina Terézia verse)

Élt egyszer egy püspök
Myra városában;
S nincstelen emberek
körötte több százan.

Gyakran segített a
nagyon szegényeken;
Szétosztotta pénzét,
másoknak is legyen.

Jártában-keltében,
hol éhezőt talált;
Ajándékba adta,
szeretete gyanánt.

Áldották a nevét
már az életében;
Tetteit legendák
megőrizték szépen.

Immár évszázadok
teltek el azóta;
De az emlékére
körbejár utóda.

Fölveszi a zsákját
minden decemberben;
Sok cipő és csizma
ajándékkal teljen.

Gyermeki ajkakról
szól hozzá sok nóta;
Ne feledje őket
az a jó apóka.

Piros a ruhája,
a neve sem vitás;
Nem a Télapó ő,
hanem a Mikulás!