Oldalak

2023. augusztus 13., vasárnap

Egy kedves gesztus a Szűzanyának, Nagyboldogasszony ünnepére 🌷

Plébániaközösségünkben egy hölgy mesélte nekem, hogy amikor Mária-kegyhelyre utazott, mindig vitt virágot a Szűzanyának. Ez egy nagyon szép gesztus – gondoltam – szeretnék én is így tenni! Azóta, ha elzarándokolunk egy kegyhelyre, viszek én is egy szál virágot Égi Édesanyánknak. 🌺

Egy alkalommal, mielőtt Medjugorjébe utaztunk, bementem a virágboltba és megkérdeztem az eladótól, hogy 800 km-re utazom és egy olyan virágot szeretnék ajándékba vinni, ami a nagy melegben is kitart a hosszú úton, vajon melyiket ajánlja. Az eladó megkérdezte: hölgynek vagy fiúnak lesz a virág? Egy Hölgynek, feleltem! :) Végül egy napraforgót vittem a Szűzanyának.



A legnagyobb Szűzanya ünnepünk közeledik, Szűz Mária mennybevételére emlékezünk. Miért is ne vihetnénk ez alkalomból a Szűzanyának egy szál virágot a Szűz Mária-oltárhoz jelképesen? 😊🌸🌼🌺

Szent István király olyan fontosnak tartotta Mária égi születésnapját, hogy ezen a napon ajánlotta hazánkat, Magyarországot Szűz Mária oltalmába, ezért nevezzük a Szűzanyát Magyarország égi pártfogójának. 

Magyarországnak a 19. századig nem volt törvényes himnusza. A néphimnusz a Boldogasszony, Anyánk című ének volt, mely valószínűleg a 18. század elején keletkezett. A legkorábbi lejegyzett szövegét a pannonhalmi bencések 1715-ös énekeskönyvéből ismerhetjük.

Boldogasszony, Anyánk, régi nagy Pátronánk,
Nagy ínségben lévén így szólít meg hazánk:
Magyarországról, édes hazánkról,
Ne feledkezzél el szegény magyarokról.

Ó Atyaistennek kedves, szép leánya,
Krisztus Jézus anyja, Szentlélek mátkája!
Magyarországról, édes hazánkról,
Ne feledkezzél el szegény magyarokról.

Nyisd fel az egeket sok kiáltásunkra,
Anyai palástod fordítsd oltalmunkra!
Magyarországról, édes hazánkról,
Ne feledkezzél el szegény magyarokról.

(Boldogasszony, Anyánk, részlet)