Oldalak

2024. április 19., péntek

Virág a nyolc boldogsággal

Az áprilisi kézművesre egy olyan virággal készülök, amelynek a szirmain a nyolc boldogság szerepel. 🌼

A kis templomunk ablakait a boldogmondások díszítik. Szeretem a csendben olvasgatni őket, mikor melyik érinti meg a leginkább a szívemet. Egy lelkigyakorlatos oldalon olvastam, hogy imádkozhatok ezzel a szentírási szakasszal (Máté 5,3-12) úgy is, hogy a nyolc boldogság közül választok egyet, ami megerősít és egy másikat, amely tovább hív az Úr Jézushoz. Ez a gondolat nagyon megtetszett nekem.

A gyerkőcökkel a gyermekmise után és a kézműves előtt Plébános atyával meg fogjuk nézegetni együtt az ablakokat és beszélgetünk róla egy kicsit.

Amit a világ üresnek vagy tragikusnak lát, azt az Úr Jézus áldottnak látja (alázat, szelídség, békesség, irgalmasság, lelki szegénység...). Jézus Krisztus szavaiban és tetteiben is megmutatkozik, hogy Ő élte a nyolc boldogságot és Ő példát mutatott nekünk. Ha megnyitjuk Neki, ha rábízzuk a szívünket, akkor Ő képes úgy átformálni, hogy mi is szívből éljük a nyolc boldogságot!


Virág a nyolc boldogsággal

Alapanyagok:

  • 1 db A4-es műszaki rajzlap (én erre nyomatttam a sablont, nyomtatható sima A4-es nyomtatópapírra is, de vastagabb papírral stabilabb lesz);
  • 1 db hurkapálcika;
  • Zöld szalag a virág leveléhez;
  • Színes ceruza, papírragasztó és olló







Sablon:





És néhány személyes gondolat:

Egy személyesen kísért lelkigyakorlaton, amikor a nyolc boldogság igeszakasszal imádkoztam, arra bátorított a lelkivezető nővér engem, hogy írhatok hozzá személyes gondolatokat pld. így: boldog vagyok, mert…. 

Ez az ötlet annyira megtetszett nekem, hogy írtam is az Úr Jézusnak nyolc boldogságot:

Boldog vagyok, mert ajtót nyitottam Neked, Jézus, és Te gondoskodsz rólam.

Boldog vagyok, mert vágyom a Veled való találkozásra az Oltáriszentségben és a Te szereteteddel töltöd meg szívemet.

Boldog vagyok, mert átadtam Neked életemet és Te elvezetsz engem a saját utamon az örök életre.

Boldog vagyok, mert el tudok csendesedni, és a szívem csendjében meghallom szelíd hangodat.

Boldog vagyok, amikor másokért élek, mert amikor másokat szolgálok, Téged szolgállak.

Boldog vagyok, mert a lelkem szomjazik Rád, Uram, és Te élővízzel csillapítod szomjamat.

Boldog vagyok, mert követlek Téged, és Veled sokkal tovább jutok, mint, amit valaha képzeltem.

Boldog vagyok, mert a jelenlétedben élek és Te a békéddel töltöd el szívemet.


Arra bátorítalak kedves Olvasó, ha megérintette mindez a szívedet, akkor írj az Úr Jézusnak te is nyolc boldogságot! 😊


Templomunk ablaka