Oldalak

2019. december 19., csütörtök

Ötlet közösség karácsonyfájához

A templomunkban hagyománnyá vált, hogy karácsonykor az egyik fenyőfát üresen hagyják egészen a Pásztorjátékig. Az előadás után, aki szeretne, hoz magával egy - akár saját maga által készített, akár vásárolt - díszt és közösen akasztjuk fel erre a karácsonyfára. A díszek a közösségünk testvéreit jelképezik: amilyen színes a fa, olyan színes a közösségünk, mégis egyek vagyunk.

Plébános atyával ebben az évben azt találtuk ki, hogy fehér csillagokat fogunk készíteni papírból arany szalaggal, amelyre ki-ki felírhat egy olyan Igét a Szentírásból, ami adventben közel került a szívéhez, és ezt tesszük majd fel a fára. 

Otthon is készíthetünk ilyen csillagokat, amelyre a családtagjaink ráírhatnak egy számukra kedves Igét, Zsoltárt és Szenteste együtt akaszthatjuk fel őket a fára. 😊

(300 grammos kartonpapírt használtam hozzá.)
 
Csillag karácsonyfadísz a közösség karácsonyfájára

 
Csillag karácsonyfadíszek a közösség karácsonyfájára

 
Igegyűjtemény:

Adjatok hálát az Úrnak, hívjátok segítségül nevét, hirdessétek tetteit a népek között!” (Zsolt 105,1)

Örüljenek, és örvendezzenek benned mindazok, akik téged keresnek. Akik szabadításodra vágyódnak, hadd mondhassák mindig, hogy nagy az Úr!” (40. zsoltár 17. vers)

Isten az, aki bennetek a szándékot és a végrehajtást is műveli.” (Fil 2, 13)

Taníts meg, miként teljesítsem akaratod, hisz te vagy az én Istenem.” (Zsolt 143,10)

Az Úr jóságos mindenkihez, telve irgalommal minden iránt, amit alkotott.” (Zsolt 145,9)

Közel az Úr mindenkihez, aki hozzá kiált, mindenkihez, aki tiszta szívből hívja.” (Zsolt 145,18)

Ha sötét völgyben járok is, nem félek a bajtól, hisz te velem vagy.” (Zsolt 23,4)

Legyetek erősek és bátor lelkűek, mindnyájan, akik az Úrban reménykedtek!” (Zsolt 31,25)

Mert én, az Úr, a te Istened, én ragadtam meg jobbodat. Én szólok hozzád így: Ne félj! Én megsegítelek.” (Iz 41,13)

Ne szeressünk se szóval, se nyelvvel, hanem tettel és igazsággal!” (1János 3,18)

Megbocsátja minden bűnödet, és meggyógyítja minden gyöngeséged.” (Zsolt 103,3)

Az Úr erőt ad népének, az Úr békével áldja meg népét.” (Zsolt 29,11),

Minden gondotokkal forduljatok hozzá, mert neki gondja van rátok.” (1Pét 5,7)

Az Úr letörli a könnyet minden arcról.” (Iz 25,8)

Nagy gonddal őrizd a szívedet, mert hiszen belőle indul ki az élet.” (Péld 4,23)

Áldott az Isten, a mi Urunk, Jézus Krisztus Atyja, az irgalom Atyja és minden vigasztalás Istene, aki megvigasztal minket minden nyomorúságunkban, hogy mi is megvigasztalhassunk másokat minden nyomorúságban azzal a vigasztalással, amellyel Isten vigasztal minket.” (2Kor 1,3-4)

Örüljetek az Úrnak, ujjongjatok, ti, igazak! Vigadjatok mind, ti, igaz szívűek!” (Zsolt 32, 11)

Lelkünk remél az Úrban. Ő a mi segítségünk és a pajzsunk. Szívünk őbenne ujjong, szent nevében bizakodunk.” (Zsolt 33, 20-21)

Hagyd el a rosszat és válaszd a jót, keresd a békét és járj a nyomában!” (Zsolt 34,15)

A megtört szívűekhez közel van az Úr, a bánatos lelkűt meggyógyítja.” (Zsolt 34,19)

Milyen drága a te kegyelmed, Uram! Az emberek fiai menedéket találnak szárnyad árnyékában.” (Zsolt 36,8)

Az Úrban leld örömed, s ő betölti szíved vágyait.” (Zsolt 37,4)

Bízzál az Úrban és kövesd az útját.” (Zsolt 37,34)

Hit nélkül pedig senki sem lehet kedves Isten előtt, mert aki az Istent keresi, annak hinnie kell, hogy ő van; és megjutalmazza azokat, akik őt keresik.” (Zsid 11,6)

Ha kiált hozzám, meghallgatom, vele leszek a nyomorúságban, kiragadom onnan, és megdicsőítem őt.” (Zsolt 91,15)

Mert ahogyan egy testnek sok tagja van, de nem minden tagnak ugyanaz a feladata, úgy sokan egy test vagyunk a Krisztusban, egyenként pedig egymásnak tagjai. Mert a nekünk adatott kegyelem szerint különböző ajándékaink vannak” (Róm 12,4-6a)

A hűséges barát erős támaszod, vagyont talál, aki ilyen barátra szert tesz. A hű barátnak egyszerűen nincsen ára, nincsen, ami vele értékben fölérne. Mint az élet balzsama, olyan a jó barát; akik az Urat félik, találhatnak ilyet.” (Sir6,14-16)

A testvéri szeretetben legyetek gyöngédek egymáshoz, a tiszteletadásban előzzétek meg egymást.” (Róm12,10)

Ezért ti elsősorban az Isten országát és annak igazságát keressétek, s ezeket mind megkapjátok hozzá! Ne aggódjatok tehát a holnap miatt, a holnap majd gondoskodik magáról! A mának elég a maga baja.”

(Mt 6,33-34)

Vezess hűségesen, és taníts engem, mert te vagy szabadító Istenem, mindig benned reménykedem.” (Zsolt 25,5)

…”de az én irgalmasságom tőled el nem távozik, és békességem szövetsége meg nem rendül, így szól könyörülő Urad.” (Ézs 54,10)

Tiszta szívet teremts bennem, oh Isten, és az erős lelket újítsd meg bennem.” (Zsolt 51,12)

Egymást tiszta szívből, buzgón szeressétek!” (1Péter 1:22)

Új parancsot adok nektek: Szeressétek egymást! Amint én szerettelek benneteket, úgy szeressétek ti is egymást.” (Jn 13:34)

Arról tudják majd meg rólatok, hogy a tanítványaim vagytok, hogy szeretettel vagytok egymás iránt.” (Jn 13:35)

Kérjetek és adatik nektek, keressetek és találni fogtok, zörgessetek és ajtót nyitnak nektek. Mert mindenki, aki kér, kap, aki keres, talál, és a zörgetőnek ajtót nyitnak.” (Mt 7,7-8)

Én vagyok az élet kenyere. Aki hozzám jön, nem éhezik többé; és aki bennem hisz, nem szomjazik sohasem.” (Jn 6,30-35)

 

Ne aggodalmaskodjatok tehát a holnap felől; mert a holnap majd aggodalmaskodik a maga dolgai felől. Elég minden napnak a maga baja.” (Mt 6:34)

Ahol a kincsed, ott a szíved is.” (Mt 6:21)

Aki ismeri és megtartja parancsaimat, az szeret engem. Aki pedig szeret engem, azt Atyám is szeretni fogja. Szeretni fogom őt én is és kinyilatkoztatom magamat neki.” (Jn 14:21)

Ne nyugtalankodjék a ti szívetek: higgyetek Istenben, és higgyetek énbennem. Az én Atyám házában sok hajlék van; ha nem így volna, vajon mondtam volna-e nektek, hogy elmegyek helyet készíteni a számotokra” (Jn 14: 1-2)

Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, csakis énáltalam.” (Jn 14:6)

Én, az Úr, vagyok a te Istened, arra tanítalak, ami javadra válik, azon az úton vezetlek, amelyen járnod kell.” (Ézsaiás 48:17)

Hagyd az Úrra utadat, bízzál benne, mert ő munkálkodik.” (Zsoltárok 37:5)

Ne a régi dolgokat emlegessétek, ne a múltakon tűnődjetek! Mert én újat cselekszem…!” (Ézsaiás 43:18-19)

Mert amilyen magasan van az ég a föld fölött, olyan nagy a szeretete az istenfélők iránt.” (Zsoltárok 103:11)

Mert én élek, és ti is élni fogtok.” (János 14:19)

Mert te jó vagy, Uram, és megbocsátasz, nagyon szereted mindazokat, akik hozzád kiáltanak.” (Zsoltárok 86:5 EFO)

Aki engem követ, nem jár sötétben, hanem övé lesz az élet világossága.” (Jn 8:12)

Boldogok a tisztaszívűek, mert ők meglátják Istent.” (Mt 5,8)

Boldogok, akik nem látnak, mégis hisznek.” (Jn 20,29)

Ahol a kincsetek, ott a szívetek is. ” (Lukács 12,34)

Arról ismerje meg mindenki, hogy tanítványaim vagytok, hogy szeretettel vagytok egymás iránt.” (Jn 13,35)

 Aki szomjazik, jöjjön hozzám és igyék! Aki hisz bennem, annak szívéből, az Írás szava szerint, élővíz forrásai fakadnak.” (Jn 7,38)

Ne aggódjatok tehát a holnap miatt, a holnapi nap majd gondoskodik magáról. Elég a mának a maga baja.” (Máté 6,34)

Atyám, Neked minden lehetséges.” (Mk 14,36)

Növeld bennünk a hitet.” (Lk17,5)

Senki sem juthat el az Atyához, csak általam.” (Jn 14,6)

Ne félj, csak higgy!” (Mk 5,36)

Isten a szeretet: aki szeretetben él, Istenben él és Isten őbenne.” (1Jn, 4,16k)

Én vagyok a mennyből alászállott élő kenyér. Aki e kenyérből eszik, örökké él. A kenyér, amelyet adok, a testem a világ életéért.” (Jn 6,51)

Gyertek hozzám mindnyájan, akik elfáradtatok, s akik terhet hordoztok – én megkönnyítelek titeket.” (Mt 11, 28)

S a Vigasztaló, a Szentlélek, akit majd a nevemben küld az Atya, megtanít benneteket mindenre és eszetekbe juttat mindent, amit mondtam nektek.” (Jn 14:26)

Menedékünk és erőnk az Isten, a ránk zúdult számos bajban ő a mi segítőnk.” (Zsolt 46,2)

Áldott legyen az Isten, Urunk Jézus Krisztus Atyja, az irgalom Atyja és minden vigasztalás Istene! Ő megvigasztal minket minden szomorúságunkban, hogy mi is megvigasztalhassuk azokat, akik szomorúak, azt a vigasztalást nyújtva nekik, amelyet ő nyújt nekünk.” (2Kor 1, 3-4)

Szíved minden bizalmát Istenbe vesd, saját értelmedre ne igen hagyatkozz. Minden utadon próbáld fölismerni, akkor egyenessé teszi ösvényedet.” (Péld 3, 5-6)”

Mert nap és pajzs az Úr, kegyelmet és dicsőséget ad az Isten. Nem vonja meg javait az ÚR azoktól, akik feddhetetlenül élnek.” (Zsolt, 84: 12)

Reggelente hadd érezzem jóságodat, hiszen bízom benned. Mutasd meg, melyik úton járjak, hozzád emelem a lelkem.” (Zsolt. 148:8)

Az én Istenem – gazdagsága szerint – dicsőségében ellát majd benneteket Jézus Krisztus által mindennel, amire szükségetek van.” (Fil, 4:19)

Maradjatok meg szeretetemben.” (Jn 15,9)

Lelkünk remél az Úrban. Ő a mi segítségünk és a pajzsunk. 21Szívünk őbenne ujjong, szent nevében bizakodunk.” (Zsolt 33, 20-21)

Hagyd el a rosszat és válaszd a jót, keresd a békét és járj a nyomában!” (Zsolt 34,15)

A megtört szívűekhez közel van az Úr, a bánatos lelkűt meggyógyítja.” (Zsolt 34,19)

Milyen drága a te kegyelmed, Uram! Az emberek fiai menedéket találnak szárnyad árnyékában.” (Zsolt 36,8)

Az Úrban leld örömed, s ő betölti szíved vágyait.” (Zsolt 37,4)

Bízzál az Úrban és kövesd az útját.” (Zsolt 37,34)

Hit nélkül pedig senki sem lehet kedves Isten előtt, mert aki az Istent keresi, annak hinnie kell, hogy ő van; és megjutalmazza azokat, akik őt keresik.” (Zsid 11,6)

Ha kiált hozzám, meghallgatom, vele leszek a nyomorúságban, kiragadom onnan, és megdicsőítem őt.” (Zsolt 91,15)

Mert ahogyan egy testnek sok tagja van, de nem minden tagnak ugyanaz a feladata, úgy sokan egy test vagyunk a Krisztusban, egyenként pedig egymásnak tagjai. Mert a nekünk adatott kegyelem szerint különböző ajándékaink vannak” (Róm 12,4-6a)

A hűséges barát erős támaszod, vagyont talál, aki ilyen barátra szert tesz. A hű barátnak egyszerűen nincsen ára, nincsen, ami vele értékben fölérne. Mint az élet balzsama, olyan a jó barát; akik az Urat félik, találhatnak ilyet.” (Sir6,14-16)

A testvéri szeretetben legyetek gyöngédek egymáshoz, a tiszteletadásban előzzétek meg egymást.” (Róm12,10)

Ezért ti elsősorban az Isten országát és annak igazságát keressétek, s ezeket mind megkapjátok hozzá! Ne aggódjatok tehát a holnap miatt, a holnap majd gondoskodik magáról! A mának elég a maga baja.”

(Mt 6,33-34)

Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az õ egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen õ benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.” (Jn 3,16)

Vezess hűségesen, és taníts engem, mert te vagy szabadító Istenem, mindig benned reménykedem.” (Zsolt 25,5)

A Lélek gyümölcse pedig: szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság, hűség, szelídség, önmegtartóztatás.” (Galata 5,22-23)

…”de az én irgalmasságom tőled el nem távozik, és békességem szövetsége meg nem rendül, így szól könyörülő Urad.” (Ézs 54,10)

Tiszta szívet teremts bennem, oh Isten, és az erős lelket újítsd meg bennem.” (Zsolt 51,12)

Egymást tiszta szívből, buzgón szeressétek!” (1Péter 1:22)

hirdesd az igét, állj elő vele, akár alkalmas, akár alkalmatlan az idő,...” (2Tim 4,2)

A tanítást váltsátok tettekre…” (Jak 1,22)

Aki hallgatja szavamat, és tettekre is váltja, az okos emberhez hasonlít, aki sziklára építette a házát.” (Máté 7, 24)

Azokat, akik megvallanak engem az emberek előtt, én is megvallom majd mennyei Atyám előtt.” (Máté 10,32)

Ugyanígy a ti világosságotok is világítson az embereknek, hogy jótetteiteket látva dicsőítsék mennyei Atyátokat!” (Máté 5,16)

Békességet hagyok rátok. Az én békémet adom nektek. Nem úgy adom nektek, ahogy a világ adja. Ne nyugtalankodjék a szívetek, s ne csüggedjen.” (János 14,27)

Mert aki kér, az kap, aki keres, az talál, s aki zörget, annak ajtót nyitnak.” (Máté 7,8)

Aki bennem marad, s én benne, az bő termést hoz.” (János 15,5)

Reggelente hadd érezzem jóságodat, hiszen bízom benned. Mutasd meg, melyik úton járjak, hozzád emelem a lelkem.” (Zsolt. 148:8)

Az én Istenem – gazdagsága szerint – dicsőségében ellát majd benneteket Jézus Krisztus által mindennel, amire szükségetek van.” (Fil, 4:19)

Az a gondolkodásmód és szándék uralkodjon bennetek, amely a Krisztus Jézust jellemezte.”

(Fil 2,5)

Őbenne nyertük el a megváltást a vére árán, és bűneink bocsánatát bőséges kegyelme folytán.”

(Ef 1,7)

Így érvényes az Írás szava: Szem nem látta, fül nem hallotta, emberi szív föl nem fogta, amit Isten azoknak készített, akik őt szeretik.” (1Kor 2,9)

Aki szomjazik, jöjjön hozzám és igyék, ki hisz bennem: belsejéből, az Írás szava szerint, élő víz folyói fakadnak.” Ezt a Lélekről mondta, amelyben a benne hívők részesülnek. (Jn 7, 37:39)

Azért mondtam el ezeket nektek, hogy békességet találjatok bennem. A világban üldözést szenvedtek, de bízzatok, mert legyőztem a világot.” (Jn 16,33)

Legyetek kitartók és éberek az imában meg a hálaadásban.” (Kol 4,2)

Mint Istennek szent és kedves választottai, öltsétek magatokra az irgalmasságot, a jóságot, a szelídséget és a türelmet.” (Kol 3,12)

Viseljétek el egymást, és bocsássatok meg egymásnak, ha valakinek panasza volna valaki ellen: ahogyan az Úr is megbocsátott nektek, úgy tegyetek ti is. Mindezek fölé pedig öltsétek fel a szeretetet, mert az tökéletesen összefog mindent. És a Krisztus békessége uralkodjék a szívetekben, hiszen erre vagytok elhíva az egy testben.” (Kol 3,13:15)

Legyetek hálásak, Krisztus tanítása éljen bennetek elevenen, s teljes bölcsességgel tanítsátok és intsétek egymást. (Kol 3,16)

Bármit tesztek, tegyétek szívből, mintha az Úrnak és nem embereknek tennétek.” (Kol 3,23)

Ha sötét völgyben járok is, nem félek a bajtól, hisz te velem vagy.” (Zsolt 23,4)

Legyetek erősek és bátor lelkűek, mindnyájan, akik az Úrban reménykedtek!” (Zsolt 31,25)

Én veletek vagyok minden nap, a világ végéig.” (Mt 28,20)

Mert én, az Úr, a te Istened, én ragadtam meg jobbodat. Én szólok hozzád így: Ne félj! Én megsegítelek.” (Iz 41,13)

Ne szeressünk se szóval, se nyelvvel, hanem tettel és igazsággal.” (1Jn 3,18)

Megbocsátja minden bűnödet, és meggyógyítja minden gyöngeséged.” (Zsolt 103,3)

Te vagy, Uram, a mécsesem, az ÚR fénysugarat ad nekem a sötétségben.” (2 Sámuel 22,29)

Megmondták neked, ó ember, mi a jó, és mit kíván tőled az Úr: Semmi mást, mint hogy váltsd tettekre az igazságot, szeresd hűségesen, és járj alázatosan a te Isteneddel.” (Mik 6,8)

Ne legyen nyugtalan a szívetek! Higgyetek az Istenben és bennem is higgyetek!” (Jn 14,1)

Nem hagylak árván benneteket, hanem visszajövök hozzátok.” (Jn 14,18)

Isten azonban azzal tesz tanúságot irántunk való szeretetéről, hogy Krisztus meghalt értünk, amikor még bűnösök voltunk.” (Róm 5,8)

Ugyanígy a ti világosságotok is világítson az embereknek, hogy jótetteiteket látva dicsőítsék mennyei Atyátokat!” (Mt 5,16)

De ha nálad vagyok, nem kívánok semmit sem a földön.” (Zsolt 73,25)

Megismertük a szeretetet, amellyel Isten szeret bennünket, és hittünk benne.” (1 Jn 4:16)

ha elestem is, fölkelek, ha sötétségben lakom is, az Úr az én világosságom. „ (Mikeás 7,8)

Én az Úr, a te Istened tanítalak arra, ami jámborrá tesz, ami arra az útra vezet, amelyen járnod kell.” (Iz, 48,17)

várjátok a mennyből Jézust.” (1 Tessz 1,10)

S Krisztus békéje töltse be szíveteket, hiszen erre vagytok hivatva, egy testben.” (Kol 3,15)

Ha már azt hiszem, hogy inog a lábam, akkor is megvéd a kegyelmed, Uram.” (Zsolt 94,18)

Veled van az Úr, a te Istened, az erős Szabadító! Örül majd neked nagy örömmel, újjáéleszt szeretetével, örül majd neked ujjongó örömmel.” (Szof 3,17)

Uram, áldalak téged mindennap, és dicsérem nevedet örökkön örökké.” (Zsolt 145,2)

Dicsőítelek, Atyám, ég és föld Ura, hogy az okosak és a bölcsek elől elrejtetted ezeket és a kicsinyeknek kinyilatkoztattad.” (Máté 11,25)

sem magasság, sem mélység, sem egyéb teremtmény el nem szakíthat bennünket Isten szeretetétől, amely Krisztus Jézusban, a mi Urunkban van.” (Róm 8,39)

Világosság támad az igaznak, s öröm az igazszívűeknek. (Zsolt 97,11)

Töltsön el benneteket a reménység Istene teljes örömmel és békével a hitben, hogy a Szentlélek erejével bővelkedjetek a reményben.” (Róm 15,13)

Jöjj el, Uram Jézus!” (Jel 22,20)

Dicsérjétek az Urat mind, ti, népek, dicsőítsétek mind, ti, nemzetek! Mert nagy az ő szeretete irántunk, az Úr hűsége örökké tart. Dicsérjétek az Urat!” (Zsolt 117)

Isten ezt válaszolta: „Veled leszek!” (Kiv 3,12)

Legyetek bátrak, és erősek! Ne féljetek s ne rettegjetek tőlük! Mert az Úr, a te Istened veled vonul. Nem fog elhagyni, sem cserben hagyni.” (Második Törvénykönyv 31,6)

Ne félj, mert veled vagyok, ne csüggedj, mert én vagyok a te Istened!” (Iz 41,10)

Lábam előtt mécses a te igéd, ösvényem világossága.” (Zsolt 119,105)

Neked semmi sem lehetetlen.” (Jer 32,17)

Lelkem szomjazik az Isten után, az élő Isten után.” (Zsolt 42,3)

Élek, de már nem én, hanem Krisztus él énbennem. Minthogy azonban most még testben élek, Isten Fiának hitében élek, aki szeretett engem és feláldozta magát értem.” Gal 2,20

Én megnyugvást adok nektek.” (Máté 11,28)

Mindenki, aki Krisztusban van, új teremtmény. A régi megszűnt, valami új valósult meg.” (2Kor 5,17)

Vétkeinket a saját testében fölvitte a (kereszt)fára, hogy meghaljunk a bűnöknek, s az igazságnak éljünk. Sebei szereztek számotokra gyógyulást.” (1Péter 2,24)

Mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma” (Máté 6,11)

Hiszek! Segíts hitetlenségemen!” (Máté 9,24)

A vidám szív a legjobb orvosság...” (Péld. 17,22)

A Lélek gyümölcse viszont: szeretet, öröm, békesség, türelem, kedvesség, jóság, hűség, szelídség, önmegtartóztatás.” (Gal 5,22-23)

Mint Istennek szent és kedves választottai, öltsétek magatokra az irgalmasságot, a jóságot, a szelídséget és a türelmet. Viseljétek el egymást, és bocsássatok meg egymásnak, ha valakinek panasza van a másik ellen. Ahogy az Úr megbocsátott nektek, ti is bocsássatok meg egymásnak. Legfőként pedig szeressétek egymást, mert ez a tökéletesség köteléke.” (Kol 3,12-14)

Legfőként pedig szeressétek egymást” (Kol 12,14)

Uram, te örömmel töltöd el szívemet” (Zsolt 4,8)

Ha sötét völgyben járok is, nem félek a bajtól, hisz te velem vagy.” (Zsolt 23,4)

Kegyelmed és jóságod vezet életemnek minden napján” (Zsolt 23,6)

Nyugodj meg az Úrban és remélj benne!” (Zsolt 37,7)

Őrizd meg lelkemet, hisz hozzád tartozom.” (Zsolt 86,2)

Mert elküldi angyalait hozzád, hogy védelmezzenek minden utadon.” (Zsolt 91,11)

Az Úr a menedékem” (Zsolt 91,9)

Jó dolog az Urat dicsérni, nevednek, ó Fölséges, éneket zengeni; reggel hirdetni irgalmadat, éjszaka meg hűségedet” (Zsolt 92,2-3)

Hallgasd meg imámat, Uram, kiáltásom jusson színed elé!” (Zsolt 102,2)

Magasztaljátok az Urat, mert jó: irgalma örökké megmarad.” (Zsolt 106,1)

Egész szívemből kereslek téged, ne hagyj parancsaidtól eltávolodnom!” (Zsolt 119,10)

Útmutatásaid örömömre vannak, szavaidról soha el nem feledkezem.” (Zsolt 119,16)

Vezess az úton, amelyet te szabtál, mert tetszik nekem.” (Zsolt 119,35)

Az utat, amelyre tanítasz, azt fogom követni.” (Zsolt 119,145)

De te közel vagy, Uram, s minden szavad igazság.” (Zsolt 119,151)

Lelkem ismered a legmélyéig, életem soha nem volt rejtve előtted.” (Zsolt 139,14-15)

Reggelente hadd érezzem jóságodat, hiszen bízom benned. Mutasd meg, melyik úton járjak, hozzád emelem a lelkem.” (Zsolt 143,8)

Tudom, hogy Isten valóban velem van.” (Zsolt 56,10)

Taníts meg, miként teljesítsem akaratod, hisz te vagy az én Istenem. A te jó lelked vezessen a sima úton” (Zsolt 143,10)

Taníts meg, miként teljesítsem akaratod, hisz te vagy az én Istenem.” (Zsolt 143,10)

A te jó lelked vezessen a sima úton” (Zsolt 143,10)

Az Úr jóságos mindenkihez, telve irgalommal minden iránt, amit alkotott.” (Zsolt 145,9)

Beszéljenek országod fényéről, és énekeljenek mindenhatóságodról, hirdessék az emberek hatalmas tetteidet és királyságodnak ragyogó fönségét!” (Zsolt 145,11-12)

Reménységgel teli jövőt szánok nektek.” (Jer 29,11)

Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta oda, hogy aki hisz benne, az el ne vesszen, hanem örökké éljen.” (Jn 3,16)

Az örökkévalóság királyának, a halhatatlan és láthatatlan, egyedülvaló Istennek tisztelet és dicsőség mindörökkön örökké! Ámen.” (1Tim 1,17)

Jézus Krisztus ugyanaz tegnap, ma és mindörökké.” (Zsid 13,8)

Az Úr az én kősziklám, váram, szabadítóm; az én Istenem, az én kősziklám, Ő benne bízom.” (Zsolt 18,3)