Oldalak

2022. április 2., szombat

Via Lucis (Fény útja, Örömút) – Találkozás a Feltámadottal

 keresztút (via crucis) ott végződik, hogy Jézust sírba helyezik, azonban a hitünk a feltámadással és az azt követő történésekkel együtt teljes. Van, ahol a keresztúthoz tizenötödik állomásként hozzáteszik az Úr Jézus feltámadását is.  

Az Örömút, a Fény útja (via lucis) imádkozó elmélkedés Krisztus dicsőséges misztériumairól, azokról az eseményekről, amelyek Urunk, Jézus feltámadása és az első pünkösd között történtek.

Via Lucis (Fény útja, Örömút)



Via Lucis (Fény útja, Örömút)


Miközben készítettem a rajzokat, azon elmélkedtem, hogy vajon én mikor találkoztam a Feltámadottal az életemben? Azonnal felismertem Őt vagy ez csak később lett világos számomra? Az emmauszi tanítványok a kenyértörésben ismerték fel Jézust, vajon én miből ismertem Őt fel? Ez a találkozás hogyan hat énrám és a hitemre?


Via Lucis – Örömút története:

1988-ban Sabino Palumbieri szalézi atya, javasolta egy sor új állomás létrehozását, amelyek a feltámadás utáni eseményeket követik egészen a Szentlélek kiáradásáig. 

Az ötletet a Via Lucis ábrázolásáról egy ősi felirat ihlette, amelyet a San Callisto katakombák falán találtak. A felirat Szent Pálnak a Korintusiaknak írt első leveléből származik, válaszul a jelentésre, hogy a közösség egyes tagjai tagadják a feltámadást: „Elsősorban azt hagytam rátok, amit magam is kaptam: Krisztus meghalt bűneinkért, az Írások szerint, eltemették és harmadnap feltámadt, az Írások szerint. Megjelent Péternek, majd a tizenkettőnek. Később egyszerre több mint ötszáz testvérnek jelent meg, ezek közül a legtöbben még élnek, néhányan azonban már meghaltak. Azután Jakabnak jelent meg, majd az összes apostolnak. Utánuk pedig, mint egy elvetéltnek, megjelent nekem is.”(1Kor 15,3-8)

Részletek és forrás: https://www.magyarkurir.hu/hirek/a-via-lucis-szalezi-tortenete



Via Lucis – Örömút 14 stációja:

  1. Jézus föltámad halottaiból
  2. A tanítványok látják az üres sírban hagyott lepleket
  3. Jézus megjelenik Magdolnának
  4. Jézus megjelenik az emmauszi tanítványoknak
  5. Az emmauszi tanítványok fölismerik Jézust a kenyértörésben
  6. Jézus megjelenik a tizenegy apostolnak
  7. Jézus hatalmat ad tanítványainak a bűnök bocsánatára
  8. Jézus megjelenik Tamásnak
  9. Jézus megjelenik az apostoloknak Tibériás tavánál
  10. Jézus átadja a főhatalmat Péternek
  11. Jézus tanítványait a világba küldi
  12. Jézus a mennybe megy
  13. Az apostolok Máriával együtt imádkozva várják a Szentlélek eljövetelét
  14. Krisztus elküldi a Szentlelket


Barsi Balázs atya elmélkedései, Húsvéti stációk, Találkozás a Feltámadottal:

http://www.ppek.hu/konyvek/Barsi_Balazs_Husveti_staciok_1.pdf



Az örömút sablonja:

Az örömút kézműves tartósabb lesz, ha műszaki rajzlapra vagy 120 grammos papírra nyomtatjuk a sablont. Miután kivágjuk, a két papírt illesszük és ragasszuk össze a megadott helyen és jöhet a színezés. A báránykát pedig ragasszuk fel egy fa ruhacsipeszre. 

Örömút - sablon 1



Örömút - sablon 2


Nagyon szeretem ezt az idézetet, John Henry Newmantól, szeretettel osztom meg Veletek:
"Maradj velem, és akkor kezdek úgy ragyogni, ahogy Te ragyogsz, úgy ragyogni, hogy fény legyek mások számára." 


Húsvéti kézműveskedés :)