Oldalak

2023. november 7., kedd

Mindenszentek - ötletek

Mindenszentek előestéjén plébániánkon együtt ünnepeltünk a gyermekekkel, ünnepeltük az Úr Jézust, aki a fény a mi szívünkben, megemlékeztünk szentjeinkről és védőszentjeinkről is, ismerkedtünk az ő életükkel. Ünnepeltünk, mert mindnyájan meg vagyunk hívva az üdvösségre. Szeretettel osztom meg Veletek ennek az örömteli és nagyon áldott délutánnak az élményeit és néhány ötletet mindenszentek megünnepléséhez. 😊


Megérkezés után ismerkedéssel, agapéval és egy kis énekkel indult a délután. Plébános atya mesélt a gyerekeknek ki-ki védőszentjéről, majd átmentünk a másik szobába, a „mennyország” szobába, ahol a következőket játszottuk:

A padlóképet már előre elkészítettem, a gyerekek köré ültek és beszélgettünk arról, hogy a kék anyag a mennyországot jelképezi, középen a fény az Úr Jézust, megnézegettük a körülötte lévő szentek képeit is. 



Az asztalon volt sok-sok tárgy, amiből mindenki választhatott egyet. Az volt a feladat, hogy a jellemző tárgyakat tegyék oda az adott szenthez, majd beszélgettünk néhány szót róla. Szent Miklósnak különösen örültek, mert a mikuláscsomag meglepetés édességet rejtett. :) 



Miután megismertük a szentjeinket, alaposabban megnéztük a padlóképet. Azt figyeltük meg, hogy mindegyik szenthez más és más tárgyat tettünk oda, mindegyiknek más-más volt az életútja, a jellemzői, a származása, az anyagi- és élethelyzete, volt köztük pap, sőt pápa is, édesanya és fiatal fiú is; viszont egy dolog közös volt bennük. (Amikor készítettem a padlóképet, mindegyik szent képéhez tettem egy kis fehér szívet.) Vajon mi volt az a közös jellemvonás? Az ő szívük! Mert átengedték az Úr Jézusnak, átengedték az Ő fényét a szívükön, rábízták az életüket. 

A padlóképen elhelyeztem egy kis tükröt is, ami a mi helyünket jelképezte a mennyországban. Körbeadtuk a tükröt, mindenki belenézhetett. Megkérdeztem tőlük, hogy ki az, aki a kis szívét át szeretné adni az Úr Jézusnak? Lelkesen mondták: én szeretném! Tünemények voltak! :) A tükör mellé odatették a jelképes kis fehér szívüket. 

Ezután kis csoportokban folytatódott tovább a játék. A „Melyik szent vagyok én?” kártyákkal játszottunk. Ezekről a kártyákról egy korábbi blog bejegyzésben írtam: Kattints ide!




Utána következett egy kis közös ének és bújócskázás az udvaron, addig néhányan előkészítettük a kézművest. Nagyon örültek a kis lámpásoknak is! 😊

Lámpások: Kattints ide!



Elindult a kis csapat a körmenetre a templomunk körül és énekeltük hogy „Te vagy a fény a szívemben Jézus...” A Jóistennek hála addigra elállt az eső is. :) A körmenet után pedig egy kis szentségimádás következett, lekucorodtunk a lámpásainkkal az Úr Jézus köré. Meghatódtam, ahogy az Urat dicsőítették!




Áldott az Úristen mindenért! 🙏