Oldalak

2018. december 9., vasárnap

Illatos templomocska filcből

Plébániai közösségünkkel rendszeresen járunk zarándokolni. Tavaly adventkor az úticélunk Pozsony volt, ahol meglátogattuk a híres Árpád-házi Szent Erzsébet templomot. A Kék- templom mesébe illő látványa nagyon magával ragadott, ezért is készítettem ezt az illatos kis templomocskát világoskék színű filcből. 🙏

Illatos templomocska filcből

A Kék-templom Lechner Ödön egyik legnagyszerűbb munkája, a magyar szecesszió egyik legszebb példája, amely Árpád-házi Szent Erzsébetnek van szentelve, de Erzsébet királyné szimbolikus mauzóleumaként építették („Sissit” 1899-ben ölték meg Genfben). Legfeltűnőbb része a 37 méter magas, henger alakú torony, melynek külsejét a Zsolnay-gyár által készített káprázatosan szép kék majolika és a zománcozott tetőcserép határozza meg.


Alapanyagok:
  • világoskék, fehér és sárga filc anyagok
  • világoskék csillogó fonal
  • ragasztópisztoly, tű és olló
  • egy marék vatta
  • néhány csepp illóolaj (én karácsonyi illatú illóolajat használtam)
  • barna zsenília rúd
Alapanyagok


Elkészítés lépései:
Elsőként megrajzoltam, majd kivágtam a képen látható sablonokat:

Sablonok
A megfelelő színű filc anyagra rámásoltam a sablonokat, majd kivágtam őket. Pelenka öltéssel összevarrtam a kis házikót. Ám mielőtt összevarrtam a háztetőt, beletettem a vattát, amire előzőleg csepegtettem néhány cseppet az illóolajból. A zsenília rúdból hajtogattam egy pici keresztet, amit ragasztópisztollyal felhelyeztem a templomtorony tetejére. Végül a ráöltöttem az akasztót a háztetőre.


Kék-templom, Pozsony

Árpád-házi Szent Erzsébet templom, Pozsony

A mesébe illő Kék-templom belülről




 Sok örömöt kívánok az illatos templomocska elkészítéséhez! 😊