Oldalak

2020. szeptember 21., hétfő

Szent Máté - "Szólt neki: Kövess engem!"

Szeptember 21-én Szent Máté apostolra és evangélistára emlékezünk. Szent Máté jelképe az angyal vagy ember lett, mert az ő evangéliuma családfával és az angyal Józsefnek való megjelenésével kezdődik. Máté nevének jelentése: „Isten ajándéka”, vagy „a hűséges”. 

Szent Mátéról biztosat csak a Szentírásból tudunk, meghívásának történetét az evangéliumból ismerjük, életének további eseményeiről csak a hagyományból tudunk néhány adatot.

Evangéliuma szerint Máté vámos volt és a Lévi nevet is viselte, Kafarnaumban született. Jézus Krisztus a pénzváltóasztal mellől hívta meg őt.

A hagyomány szerint Etiópiában és Perzsiában hirdette az evangéliumot. Etiópiában halt vértanúhalált.

 

Szent Mátét ábrázoló papírfigura

Máté írásban és számolásban jártas volt. Evangéliumában meglepően pontosak a pénzzel kapcsolatos közlések. Sokkal többféle pénzt ismer, mint a másik három evangélista, és soha nem véti el, hogy milyen helyzetben miféle pénznemmel kell fizetni. (Forrás: kattints ide!)

Máté meghívása:

Amikor Jézus továbbment, látott egy Máté nevű embert, amint ott ült a vámnál. Szólt neki: „Kövess engem!” Az felállt és követte. Amikor később vendégül látta házában, sok vámos meg bűnös jött oda, s Jézussal és tanítványaival együtt asztalhoz telepedett. Ezt látva a farizeusok megkérdezték tanítványaitól: „Miért eszik mesteretek vámosokkal és bűnösökkel?” Jézus meghallotta, és így válaszolt: „Nem az egészségeseknek kell az orvos, hanem a betegeknek. Menjetek és tanuljátok meg, mit jelent: Irgalmasságot akarok, nem áldozatot. Nem azért jöttem, hogy az igazakat hívjam, hanem hogy a bűnösöket.” (Máté 9,9-13)


"Szólt neki: Kövess engem!"

Az Úr Jézus Mátéhoz intézett hívása egy átlagos hétköznapon, tevékenysége közben érte őt. Lehet, épp az árfolyamokat számolta vagy egyenleget készített.

Máté nem habozott, hanem felállt és követte Jézust.

Vajon én hogyan tudom megőrizni éberségemet, hogy meghalljam, rugalmasságomat, hogy kövessem Jézus hívását? Vajon együtt tudok működni a kegyelemmel, amikor a napi munkám közepén vagyok? 🙏

 

Facebook: Kattints ide!

Nincsenek megjegyzések: