Oldalak

2021. július 26., hétfő

Hittantábori élmények, kézműves ötletek

Napközis hittantábori élmények, kézműves ötletek 


Első nap:

A plébániai nyári napközis tábort családi kirándulással kezdtük. Elvonatoztunk Aranyvölgyig, majd gyalogosan útra keltünk és megnéztük a hármashatárhegyi Árpád-kori műemléktemplomot. Azután gyalogoltunk tovább egészen Máriaremetéig, ahol szentmisén vettünk részt; a délután közös játékkal telt. 






A tábori délelőttök sporttal, néptánccal, focival és közös játékkal teltek, délután pedig kézműves foglalkozással majd szentmisével zárul a nap. A kézműves programnak én voltam a felelőse. 


Második nap:

A gyerkőcöknek a kézműves foglalkozásokra szoktam vinni egy kis meglepetést is. A hittantáborban egy Szent József nyaklánccal leptem meg őket.

A medálokat egy kegytárgy boltban vettem és színes bőr szalagokra fűztem fel őket.




Táborunk második napján a kézműves délután témája Szent József volt, ennek három oka is van: a Ferenc pápa által meghirdetett Szent József-év, templomunk Szent József tiszteletére lett felszentelve, Szent József többek között a kézművesek a védőszentje is.

A gyerekekkel készítettünk Szent József gyertyákat, részletek: Kattints ide!



A gyertyák elkészítése után ezeket a könyvjelzőket alkottuk a gyerkőcökkel RészletekKattints ide!



A táborba vittem ezt a Szent József életéről szóló kirakót. A kis templomunk belső boltívére Szent József életéből jelenetek vannak felfestve, tényleg nagyon szép; ezek a falfestmények voltak a segítségemre a kirakó elkészítésekor. A kirakót és a sablonját itt találjátok: Kattints ide!




Harmadik nap:

Ellátogattunk a gyerkőcökkel az állatkertbe, bibliai állatok nyomában jártunk. Szuper napot töltöttünk együtt a szuper kis csapatunkkal. 😊


Plébános atya megkért arra, hogy előre tervezzem meg a napot az állatkertben és készüljek fel bibliai állatokból.

A Fővárosi Állatkert honlapjáról nyomtattam egy térképet (https://zoobudapest.com/tervezz-velunk/allatkerti-terkep), aminek a segítségével előre meg tudtam tervezni a napunkat.

A bibliai állatokból való felkészüléshez óriási segítségemre volt Tokodi László Domonkos-rendi szerzetes atya, a mire tanítanak bennünket az állatok c. videósorozata: A videók megtekintéséhez kattints ide!


Induláskor mindenkinek adtam egy Assisi Szent Ferenc, a teremtett világ védőszentje nyakláncot. A "medált" kartonpapírra nyomtattam és egy fonalra fűztem fel. Ha a kis medálokat lefóliázzuk, akkor sokkal tartósabb lesz. Mivel előző este találtam csak ki az ötletet, erre már nem volt időm. (A medálon a kép forrása: Kattints ide!)


Az állatkertben az információs pultnál lehetett kérni térképeket. Minden gyerkőcnek szereztünk saját térképet, nagy volt az öröm! A napunkba belefért egy kis játszóterezés is ott, az állatkertben.

A mérgesháznak és a makiknak volt a legnagyobb sikere 😊



Negyedik nap:

Az előző napi állatkerti túránk után arra gondoltam, hogy a kézműves foglalkozásunk egyik témája lehetne egy állat. A Bibliában a legtöbbet emlegetett állat a bárány, ezért a gyerekekkel báránykát készítettünk, pomponból; nagy volt az öröm! 😊 Részletek: Kattints ide!


A nagy melegben mindig jól esik egy frissítő, jeges limonádé. De nem csak a testünknek, hanem a lelkünknek is szüksége van a töltekezésre, felfrissülésre Istenben.

Ezt a limonádé kézművest csináltuk a gyerekekkel. 🍋🍋🍋 Részletek: Kattints ide



Az utolsó napi szentmisén hálát adtunk a Jóistennek a táborban szerzett sok szép élményért, a barátságokért. 

Ezeknek a pálcikából készült kis őrangyaloknak a szárnyai hátoldalára írtuk fel, hogy ki miért ad hálát a Mennyei Atyának, ki-ki imaszándékot is felírt rá. A szentmise előtt odatettük őket az oltárhoz.  😇


A blogbejegyzés legelső fotójának a forrása: Pixabay